dinsdag 26 maart 2013

Wandelen in de sneeuw te ANTWERPEN L.O.

Als ik geen sociale verplichtingen heb , probeer ik , op zondag , samen met mijn echtgenote  , iets te doen aan onze fysieke conditie.
In de winter is dat meestal wandelen en in de andere seizoenen hoofdzakelijk fietsen.
Ik kijk er dan ook al naar uit om de banden van mijn fiets op te pompen en een eerste voorjaarsritje te maken. Helaas zat dat er vorige zondag niet in , de weergoden waren ons niet welgezind !
Dan maar gekozen voor een winterwandeling te Antwerpen linkeroever, de Sint -Annatochten , ingericht door een wandelclub met de ietwat vreemde naam "de stroboeren " uit Merksem.
Normaal zijn er bij deze jaarlijks ingerichte wandeling een tweeduizend deelnemers ,maar deze keer waren slechts een zevenhonderdvijftig moedigen opgedaagd .
Bij een dergelijke wandeling is er keuze tussen verschillende afstanden , hier van 4 tot 50 km .
Zelf hebben wij , gezien de wintertoestand , gekozen voor een bescheiden 7 km.
Dus zeven kilometer op sneeuw , ijs en af en toe  een  sneeuw- en ijsvrij voetpad gewandeld.
Er een dikke twee uur over gedaan (onder normale omstandigheden wandelen we ongeveer 5 km per uur ) maar misschien was de "controlepost" ook een reden waarom het ditmaal iets langer heeft geduurd. Ondanks het gure weer en de moeilijke wandelcondities toch tevreden huiswaarts gekeerd.
Hieronder  enkele sfeerbeelden.







De wandelkalender van de bij de wandelrsportfederatie "AKTIVIA" aangesloten clubs vind je op volgende website : www.marching.be .
Meer info op : www.aktivia.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten